Verzending & Retourneren

De Bestelling

November en December vertragingen

Het is vanaf begin november al druk bij de sorteercentra van PostNl en er treden al veel vertragingen op. Als u een track en trace nummer toegestuurd krijgt van ons, en de website van PostNl vermeldt dat het pakje of briefpakje nog niet bij PostNL afgeleverd is, betekent dat dat het pakje nog in een kar ligt en wacht om gescanned te worden, het briefpakje zit dan nog in een postzak en wacht ook op een scan.

Na ontvangst van de bestelling en de betaling hiervan, wordt deze zo spoedig mogelijk uitgevoerd.

Het minimale bestelbedrag is 3 euro.

Over het algemeen zal afzending nog dezelfde dag of de dag erna plaatsvinden. Indien er een vertraging optreedt in de verzending, zal de klant hiervan per email op de hoogte gesteld worden.

De exacte levertijd van een postbezorging is niet te bepalen. Normaal gesproken is dat de volgende dag, maar er kan bij Post.NL soms een of twee dagen vertraging optreden.

Vermelding van ""zending afgeleverd"" bij de track en trace van Post.NL geldt als aflevering.

Met ingang van 17 oktober 2019 is Post.NL gestopt met de 2e aflevering. Als een pakket bij de eerste keer niet op het adres of bij de buren afgeleverd wordt, gaat het pakket naar de dichts bijzijnde post locatie. Daar blijft het maximaal 1 week liggen!

RETOURNEREN

Volgens de omschrijving in de Algemene Voorwaarden heeft u tot 14 dagen na ontvangst van uw bestelling recht op het retourzenden van alle of een deel van de artikelen.

""De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.""

Zodra de artikelen retour ontvangen zijn en gecontroleerd vindt terugbetaling van de aanschafkosten plaats. Wel is het zo dat, volgens de geldende algemene voorwaarden van de webwinkel organisatie, de klant de kosten van het retourneren zelf moet betalen.

1. Retourneren van de bestelling kan binnen 14 dagen gebeuren, nadat u hierover kontakt met ons opgenomen heeft.

2. Gebruik voor het retourneren een goede envelop of een goedgekeurd brievenbusdoosje.

3. Verpak de terug te sturen artikelen goed in. Plak de envelop of het brievenbusdoosje goed dicht met voldoende tape.

4. Schrijf een duidelijk adres aan de voorzijde, en vergeet vooral ook niet om uw afzend adres te vermelden.

5. Plak voldoende postzegels, of verstuur het als briefpakje met een track en trace nummer.

6. Nadat de zending terug gekomen is, sturen wij u hiervan een bevestiging. Ook als de terugbetaling gedaan is krijgt u hiervan bericht.

7. Sieraden die speciaal op uw verzoek gemaakt zijn kunnen niet geretourneerd worden.

WAAROM EEN GOED BRIEVENBUS DOOSJE OF ENVELOP GEBRUIKEN?

Er komen doosjes retour die kapot zijn gegaan in de sorteermachine. Dat zijn doosjes die bijvoorbeeld van heel dun karton gemaakt zijn en geen stevige wanden hebben. Ze zijn niet bestemd om per post verstuurd te worden. Deze doosjes kunnen de sorteermachine niet doorstaan. Ze worden geplet, ze springen open en alles wat er in zit valt in de sorteermachine. Sieraden, kralen, eventuele brieven of een pakbon. De sieraden en kralen worden ook geplet in de machine, ze gaan onherroepelijk stuk. Als er een afzender adres op het doosje staat stuurt PostNL dit met een kaartje naar de afzender retour. Op dat kaartje staat dat de inhoud helaas verdwenen is.

Als er geen afzender adres is, wordt zo'n doosje naar ons gestuurd, als zijnde het afleveradres. Jammer genoeg kunnen we daar helemaal niets mee. Wij zijn niet verantwoordelijk voor de vergissing van de klant om een verkeerd doosje of verkeerde envelop te gebruiken. Als er geen afzender gegevens bekend zijn, kunnen we de klant niet traceren. Er komen geen goederen terug, dus zal er ook geen retour betaling zijn.

Weest u dus aub voorzichtig als u iets retour stuurt. Stuur altijd een berichtje als u iets terug stuurt of gaat sturen. Heeft u vragen? Laat het ons weten.